Words are power, or mistakes

Hej hej.

Idag har varit en riktig lat dag om man säger så. Gick upp vid halv två, haha. Sen har jag i princip bara suttit stilla. Har dock varit i stallet så rört lite på mig. Haft en unghäst nu dom senaste två gångerna så lite mer att jobba med än vanligt och hon är så himla ljudkänslig. Men det är bara kul att hjälpa till att skola och så får man ju anstränga sig lite mer än annars, tummen upp. 

Ikväll har jag bara tittat på tv, House är ju ett måste ^^ Nu tittar jag på Beer masters. Jätte kul att se hur dom gör ölen och de kommer alltid på nya idér dom ska göra. Förra avsnittet skulle dom tex göra ett öl från Peru som dateras ända bak till Inka. Ett majsöl var det och dom skulle tillaga det på samma sätt som det gjorde förr i tiden så majsen var tvungen att TUGGAS innan det bryggdes på det. Skulle ni druckit det? :)



Imorgon ska jag träffa Alexander och på torsdag ska jag träffa Tove på dagen och Tess på kvällen. Låter bra det. Måste köpa lite saker på stan så ska fixa det på torsdag tänkte jag.

På tal om ingenting, är inte så insatt när det gäller hockey så visste inte detta innan, tjejer får inte tacklas? Överhörde det på nyheterna innan när dom intervjuade en kille. Ehm, känns som en rätt töntig regel? Hockey är är ju hockey = folk tacklas när dom spelar. Annars är det ju som bandy med puck? Så tjejer ska alltså ha på sig all skyddsutrustning som kommer med Hockey men har ingen användning för det? Var finns logiken, ser ingen.. "Ta på er skydden nu tjejer, ni kanske trillar och slår er." Dålig regel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0